Blog a legnemesebb tejtermékekről

Sajtológia

Ársajt az USA-ban ...

... amikor egy országot nem a víz, hanem a sajt áraszt el

2016. május 31. - Vaeltaja

 

(A kép a Washington Post szellemi tulajdonának részét képezi.)

Emlékeztek arra a bejegyzésre, amely arról szólt, hogy Putyin bácsiék buldózerrel pusztítják a – legalábbis általuk feltételezhetően – Nyugatról származó sajtokat hasonlóan ahhoz, ahogy ISIS az "eretnek" csirkéket égeti?

A napokban - a Wall Street Journal elemzésére hivatkozva - a Washington Post megjelentetett egy beszámolót az amerikai sajtfogyasztás, pontosabban sajt nem fogyasztás vonatkozásában, amelyből arra lehet következtetni – s erre az írás szerzője kifejezetten is utal – hogy a keménykezű orosz sajtpolitika meghozta a gyümölcsét, mely az USA-beli hipermarketek és nagybani kereskedések sajttal teli mélyfagyasztókban öltött kézzel fogható jelleget.  Persze, egy óriás darab mélyfagyasztott sajtot – mint amilyen a hivatkozott WSJ cikk hasábjain látható – kinek lenne kedve kézzel fogni? Másfelől, valamennyivel magasabb hőmérsékletnél, felvágva szerintem csak örömmel fogyasztható, ám itt mutatkozik meg a korlátlan lehetőségek földje leglényegesebb problémája:

Amerikát elárasztotta saját (innen posztunk címe is)– és az erős dollár közrehatása révén főleg nyugati szövetségesei – sajttermése. Így a helyzetről a Washington Post.

A megoldás? Több sajtot kéne fogyasztani. A statisztikák szerint egy átlag amerikai jelenleg évente 36 font (valamennyivel több, mint 16 kg) sajtot fogyaszt, a mélyfagyasztókban pihenő sajthegyek gazdasági hasznot is hozó eltüntetéséhez (tehát annak a puszta megsemmisítésüket magába nem foglaló módjához) szükséges ráadás 3 fontot, vagyis mintegy 1,36 kilót tenne ki. 

Ez első olvasatra nem is tetszik olyan soknak, különösen, ha elképzeljük, hogy az amerikaiak számára az európai sajtok többsége csemegét jelenthet, amelyhez ráadásul most – mennyiségének köszönhetően – olcsóbban férhetnek hozzá.

Az elemzők meglátása szerint ez azonban csak rövid távon, és csupán részleges megoldást jelent. Olyan olcsón ugyanis mégse lehet kapni az európai sajtot, mert a veszteséges eladást is minimalizálni kell lehetőség szerint. 

A (Bill) Clinton-kormány egy hasonló jellegű, ha nem is hasonló méretű válság alkalmával megoldásként egy ügynökség létrehozását kezdeményezte, melynek célja különböző, a sajt mennyiségek befogadására képes termékek kidolgozását célozta meg.

És Ti, kedves olvasóink, hogyan oldanátok meg ezt a problémát? Van-e helye a sajtturizmusnak? Vissza kell-e szolgáltatni Európának a maradék sajtot, vagy tán megszüntetni az Oroszországgal szembeni szankciókat?

Minden válasznak nagyon örülünk, amelyet hozzászólás formájában hozzánk intéztek.

Hamarosan arról is értekezünk, hogyan állunk mi, magyarok a sajtfogyasztással. Addig is várjuk a tippeket az alábbi kérdésre!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtologia.blog.hu/api/trackback/id/tr598754548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.06.01. 05:35:05

Hát ha már muszáj az emberek sajtfogyasztását is politikai tényezőkre visszavezetni, akkor még az is számításba jöhet, hogy a reformkonyha valamely irányzatának lobbizó képviselői is tehetnek a csökkenő sajtfogyasztásról. Miszerint a tehéntej egészségtelen, allergén, közvetetten pedig környezetszennyező. Az, hogy a tejből való sajtkészítés az emberi kultúra, az egyetemes kultúra, egyes országok gasztronómia kincse, nem számít. Nyilván nem az ömlesztett és lapka sajtokra kell gondolni.
A másik dolog éppen ennek az ellenkezője, amikor egy adott állam kormányzata tesz olyan politikai intézkedéseket, amivel próbálja a fogyasztást növelni. Nálunk jó példa erre a sertés-biztos kinevezése, válaszként arra, hogy Magyarországon lecsökkent a sertéshús iránti igény. Szerintem érdemes a kiváltó okokat tudni és arra megoldást keresni. Ha nem esznek az emberek valamit, miért nem. Anyagi okok, ízlésbeli, generáción belüli változások, rossz marketing, lobbi...

HgGina 2016.06.01. 07:23:56

Könnyebben emészthető megfogalmazás is lehetne. Öt-hat soros körmondatok. Mire a végét kezdem olvasni, az elejét már rég elfelejtettem.
süti beállítások módosítása
Jasper Roberts - Blog