Blog a legnemesebb tejtermékekről

Sajtológia

Az Index.hu megírta, mi leteszteltük : a keszthelyi Paletta legendás rántott sajtja

2016. augusztus 11. - Gálfalvi G. Zsolt

Épp Hévíz környékén tétlenkedtünk (ilyen ha a munkamániások szabadságon vannak), amikor az Index.hu-n olvasom, hogy Keszthelyen a Paletta nevű helyen lehet enni Magyarország egyik legjobb rántott sajtját. Ez a hír egymagában nem valami nagy szám, ugyanis én Prágában élek, ahol nemzeti eledelnek számít a bundázott sajt, csak ott éppen a legolcsóbb edámiból készítik és olyan jellemtelen az íze, hogy azt egye meg inkább a kutya, de Kalas Györgyi írása csak meggyőzött.

img_4670.JPG

Így hát egy kiadós séta után a Festetich kastély botanikus kertjében, betértünk a Palettához, félig éhesen. A hely nagyon hangulatos, a yachtkikötő közvetlen szomszédságában. A kiszolgálás gyors és udvarias, ez már jó előjel volt. Egy picit elnéztem az étlapot és a két szelet rántott sajt helyett csak egyet kértem, de ezt utólag nem bántam meg, mert nagyon laktató volt. Amikor a sajtba belevágtam, már elsőre tudtam, hogy ennek jónak kell lennie. A panír roppant, a sajt lágyan kifolyt, de nem ám olyan tessék - lássék módra, hanem kecsesen, csak egy kicsit, mintha incselkedő kisasszony lenne, aki az aranyló bunda alól huncutul kidugja lábfejét.

dsc_0237.JPG

Az íz maga volt a tökély, tehéntejből készült sajt, érlelt, igazán kellemes és karakteres, jól kiegészítették egymást az aranyló panírral, aminek nem volt olaj íze és száraz sem volt, de a krumpliról is tegyünk említést. amit a keszthelyi egyetem tenyésztett ki és a menyasszonyom egyszerűen el volt bűvölve tőle, pedig ő abszolút nem rajongója a burgonyának, semmilyen formában.

img_4681.JPG

Mindezt tökéletesen kiemelte a házilag készített majonéz, aminek tényleg nagyon jó, tojás íze van, nem a megszokott bolti savanyú cucc.

img_4678.JPG

A végén nem bántam meg, hogy csak 1 sajtot rendeltem, ugyanis ez is bőven elég volt és egy levendulás limonádéval nyomtatva még jobb. Ajánlom mindenkinek, aki arra jár, megéri egy rántott sajtra betérni a Palettába :)

img_4682.JPG

img_4683.JPG

Csodás volt az utolsó falatig! Köszönjük, Paletta bisztró!

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtologia.blog.hu/api/trackback/id/tr9710262038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Jasper Roberts - Blog